Motie: opheffen, aansluiten bij LN of radicalisering!

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Nov 10 20:15:07 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"H. van Meeteren" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Laten we nou even reëel zijn: Westbroek spreek de taal van de gewone man.
> Hij noemt de dingen bij de naam. Hij is een tweede, hoewel iets minder
> arbeideristische, Jan Schäfer ("in gelul kan je niet wonen"). Zijn taal
> spreekt aan, prikkelt en amuseert. Hij laat de gevestigde politci
> kronkelen.

Ja mooi, maar voorlopig is hij nog niet aan regeren toe.
Dus ga ik mijn oude schoenen nog niet weggooien als ik nog geen nieuwe
hebs.
De andere kant is dus, dat ik nu achter Westbroek kan gaan aan huppelen
terwijl aan (mijn) D66 wensen nu al wordt gebouwd.
Prima idee hoor van Westbroek, maar hij moet nog naar de tekentafel of
wat waarschijnlijker is nog gaan formuleren wat ie wil.
Laat onbeantwoord of hij er in zal slagen iets van de grond te krijgen
of zijn doel zal bereiken.

> [...]
> missen de overgenuanceerde ex-ambtenaar-politici van ons. Ik héb niets
> tegen ambtenaren, maar ik meen dat ambtenaren  niet de politcus moeten gaan
> uithangen. Dat gebeurt bij D66.  Onze halve kamerfractie hangt van
> voormalig ambtenaarschap aan elkaar. En dat hoor , zie en ruik je. Thom
> spreekt nog steeds over 'dit dossier' (en de burger maar denken aan een map
> met inhoud), Boris slaat permanent juristentaal uit (voormalig rechter),
> Roger heeft (aardige man, dat wel) de uitstraling en het voorkomen van een
> hoge ambtenaar op BiZA, moet ik doorgaan?

Ja, vertel...  :-)

> D66 is verambtelijkt, en dat kost veel, heel veel stemmen.

De bezem erdoor halen!?!?

> Henk Westbroek praat recht voor zijn raap. Geen D66-er durft dat. Niet
> sjiek genoeg. Dáár ligt de zwakte. Inhoudelijk zijn we veel sterker.

Westbroek heeft ook al gezegd dat hij die verantwoordelijkheid niet op
zich zal nemen, dus kan hij er lekker op los blijven praten.
Misschien moet D66 ook een schreeuwlelijk in dienst nemen.
Heeft Westbroek al ambtenaren en rechters in zijn gelederen?

Tuurlijk zijn we inhoudelijk veel sterker!!
Er is namelijk al beleid in die richting.....

Henk Elegeert