EURO

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Fri Nov 10 20:43:10 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De steunaankopen zijn gewoon een signaal aan mensen die op korte termijn
winst willen halen door het kopen en verkopen van geld..... Op dezemanier
wordt dat vervelender gemaakt omdat ze er niet vanuit kunnen gaan dat de
euro blijft dalen op deze manier. Zo hoopt Duisenberg dat de speculantenwat
minder actief worden wat vervolgens de stabiliteit van de euro ten goede
komt.....Groet Joris

Remko:
Integendeel, de ECB financiert de winst van speculanten nu. Speculanten
verkopen, de ECB koopt en creeert daarvoor een kunstmatig hoge prijs....

Het enige argument wat ik steeds hoor, is het argument dat "morgen de EURO
wel hoger zal staan"... dat "morgen" Denemarken spijt krijgt en de Deense
mark zal dalen, dat "morgen" buitenlandse firma's uit GB zullen trekken...
vooralsnog is dat nog niet het geval....
ik ben voor de EURO begrijp me nite verkeerd, maar ik vind de tactiek die
voorstanders hanteren ondermijnend....

http://profiles.msn.com.