Motie: opheffen, aansluiten bij LN of radicalisering!

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Fri Nov 10 18:54:26 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 18:36 10-11-2000 Friday, Henk Elegeert wrote:

>Is het op zichzelf niet vreemd dat thema's waar HW het over heeft hier
>verder geen aandacht krijgen en dan vooral op de inhoud?

Laten we nou even reëel zijn: Westbroek spreek de taal van de gewone man.
Hij noemt de dingen bij de naam. Hij is een tweede, hoewel iets minder
arbeideristische, Jan Schäfer ("in gelul kan je niet wonen"). Zijn taal
spreekt aan, prikkelt en amuseert. Hij laat de gevestigde politci
kronkelen. Een D66-fractievoorzitster bij verlies in huilen uitbarsten
(Utrechts Nieuwsblad gisteren). Dat is entertainment! Bikkelhard! Dat
missen de overgenuanceerde ex-ambtenaar-politici van ons. Ik héb niets
tegen ambtenaren, maar ik meen dat ambtenaren  niet de politcus moeten gaan
uithangen. Dat gebeurt bij D66.  Onze halve kamerfractie hangt van
voormalig ambtenaarschap aan elkaar. En dat hoor , zie en ruik je. Thom
spreekt nog steeds over 'dit dossier' (en de burger maar denken aan een map
met inhoud), Boris slaat permanent juristentaal uit (voormalig rechter),
Roger heeft (aardige man, dat wel) de uitstraling en het voorkomen van een
hoge ambtenaar op BiZA, moet ik doorgaan?

D66 is verambtelijkt, en dat kost veel, heel veel stemmen.

Henk Westbroek praat recht voor zijn raap. Geen D66-er durft dat. Niet
sjiek genoeg. Dáár ligt de zwakte. Inhoudelijk zijn we veel sterker.

Hein  van Meeteren
Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl