gedogen van Softdrugs

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Mon Nov 6 20:27:39 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Joris [mailto:jwittenboer at home.nl]
Verzonden: maandag 6 november 2000 18:22
Aan: H. van Meeteren; Discussielijst
Onderwerp: Re: gedogen van Softdrugs

>maar waarom was in dit geval het een slechte wet dan hein?
>Groet Joris, die de hele nacht moet werken

Of de wet goed of slecht is stond in mijn bijdrage niet ter discussie.
Ik reageerde slechts op de ietwat extreme opvatting dat uitvoeders
dienen op te rotten als parlementariërs niet op hun wenken bediend
worden. Gelukkig is dit niet zo. Gelukkig wegen Ministers vaak nog af:
bij belangrijks vragen rond leven en dood mag niet een toevallige
meerderheid in een toevallige kamer (kan over drie jaar weer heel
anders uitzien, nietwaar) een richting afdwingen. dat zou trouwens
zwalkbeleid betekenen, want kamers wisselen vaak qua samenstelling en
kleur.

Kortom: laat Ministers niet alle onzin die uit de kamer komt
uitvoeren, maar blijven toetsen op
haalbaarheid, kwaliteit, intrinsieke moraliteit, draagvlak, juridische
zuiverheid etc. Desnoods tegen een kamer in. Een referendum zou dan
uitkomst bieden en ja, daar zou ik het laatste woord willen zien.

vr gr Hein.