Beul gevraagd

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Fri Nov 3 10:25:21 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Arjan Stoffels <chimera at wanadoo.nl> schreef,
>Een schandpaal, om iemand publiekelijk een gezicht te geven, zou
>misschien niet eens zo'n slechte oplossing zijn.

 Wat lees ik hier toch allemaal dezer dagen ?

>Aan het slot van zijn mail roept Marc op om je in de veroordeelde te plaatsen.
>Waarom zou ik?

 Kijk, dat bedoel ik dus. Wie oproept tot middeleeuws volksvermaak, dient
 zich eerst maar eens te verplaatsen in de positie van de veroordeelde.
 Hoe zou men het zelf vinden om in het openbaar gegeseld te worden ?

 ...en Glenn Mellonius <Glenn.Mellonius at inter.nl.net> reageerde met:
>Ik zie een klinisch gebeuren voor me. Eventuele aanwezigen zien het
>gebeuren vanaf een gepaste (verre) afstand. Het moet kort duren, volgens
>strikte voorschriften. (bijvoorbeeld hoe ver de afstand stok tot lichaam
>veroordeelde is, onder welke hoek de stok het lichaam raakt, waar precies,
>hoeveel slagen, welke materialen, enz. door medici te berekenen zodat de
>veroordeelde geen blijvende schade aan zijn straf overhoudt)

 Je hebt er wel erg goed over nagedacht... :-)  Maar of dat nu zo'n goed
 teken is ? Zou kielhalen niet iets zijn ?

>Ter verduidelijking: ik heb het over 1 tot hooguit 5 slagen.
>Niet over honderden.
>En het blijft een maatregel ter afschrikking

 Vijf ? Dat is geen afschrikking, dat is aanzetten tot geweld. Iedereen mag
 elkaar vrolijk in elkaar rammen want je krijgt daarvoor hooguit een tikje
 op de bips onder een hoek van 63.4 graden met een Spaans rietje. Je roept
 je maten op naar deze geseling te komen kijken want dan heb je met elkaar
 nog een leuke dag ook.

 Tja...

 Marc Fluks