Democratie

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue May 30 19:23:20 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is goed om in de democratische beginselen te geloven, ik geloof daar ook
in, maar enkele ultra conservatieve sociaal-liberalen komen in hun kritische
denken niet verder dan dus te impliceren dat het huidige Nederlandse bestel
het beste van alle mogelijke systemen is, vermoed ik. Gelijkheid, vrijheid
en solidariteit, natuurlijk (Ramon, in Peru is het minder allemaal), maar ik
ben als individu (met gelijke, vrije rechten en een gezonde dosis
solidariteit) kostziek van de fysiek ongelijke verdeling van zeggenschap in
het Nederlandse bestel, en de mondigheid van menig burger overstijgt zijn
zeggenschap, die ons om de een of andere reden in veeeeeeeel gevallen
onthouden wordt. Ik geloof er geen zak van dat menig deelraad, gemeenteraad,
provincie meer inzicht heeft (namens mij) in allerlei zaken dan ik zelf heb.
En al is het zo, dan is het mijn goed recht om ondeskundig te vinden wat ik
vind. De huidige democratie in Europa en Nederland, is DUS zwaar klote.