Palermo aan de Dinkel (Was: Beiroet aan de Dinkel (5))

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Tue May 30 21:28:19 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: <heinwvm at palm.a2000.nl>
Aan: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Verzonden: dinsdag 30 mei 2000 12:59
Onderwerp: RE: Beiroet aan de Dinkel (5)

| REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

| Natuurlijk, natuurlijk, edoch...het was niet zozeer een grap en een grol.
| Het was aan u een serieuze en indringende vraag: denkt u werkelijk dat er
| bij een paar functionariseen een bewuste en verwijtbare vorm van
| nalatigheid speelde? Denkt u werkelijk dat met het uit de functie ontheffen
| van enkele dignitarissen het probleem is opgelost?
|
| Nee dus. De werkelijke oorzaken liggen dieper en zijn structureel. Het is
| het gesjoemel met vergunningen,  het oogjes toeknijpen, balletjes
> [...]

Kijk ,

Hier slaat Hein de spijker op z'n kop: Het is weer de PvdA maffia die de bron
van alle ellende is:
elkaar baantjes toeschuiven, you scratch my back, I'll scratch yours gedachte...
Ik dacht tot enige jaren geleden dit soort praktijken slechts ten zuiden van de
Povlakte gebezigd werden, echter een aantal affaires zoals Rotterdam, van
Buitenen, Saendelft (U weet wel, die wijk die door het zusje van Tineke van
Verkeer geregeld was in het kader van Vinex en vervolgens weer in opdracht van
een bekende linoleumfabrikant afgebroken moest worden) en nu weer Enschede,
heeft mij op andere gedachten gebracht.
Ik durf het zelfs te wagen om in deze context Wim Kan te citeren die ooit eens
heeft gezegd in een oudejaarsconference: "Als je linkse jongens met veel geld
laat omgaan worden ze vanzelf rechts."
Ik zou in dit citaat het woord rechts willen vervangen door "corrupt".

Tsja, Hein vroeg ook: waar nog meer?
Welnu: jullie zullen in de nabije toekomst zeer veel over Zaanstad gaan horen
(affaire Saendelft), daar helpt geen Ruud Vreeman tegen. Ik heb de indruk dat
het de kop gaat kosten van de PvdA wethouder van Stadsontwikkeling (Margreet
Horsselenberg, het zusje van Tineke Netelenbos). Er is bij insiders hier al iets
bekend en de fractievoorzitter van D66 in de Zaanse gemeenteraad, Dirk de Hen,
zal als voorzitter van de ondezoekscommissie Saendelft er alles aan doen om de
waarheid boven tafel te krijgen, naar ik vrees nog veel erger dan indertijd met
de zgn. "burgemeesteraffaire"

Ik houd jullie op de hoogte, als de pers dat al niet gaat doen....

Ernst Debets/ Zaanstad