euro

e.r. stolp stolp at SIGNAAL.NL
Thu May 11 08:57:29 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Unclassified

De euro is een volledig sukses. Invoering van de euro is namelijk geen ekonomische maar een politieke
maatregel. Dat de euro binnen een jaar 25% is gezakt t.o.v. de dollar, de yen en het pond maakt dus
niet uit. Ook als de inflatie op zou lopen zou dat niets uitmaken. De euro is ingevoerd om de franse
overheid greep te geven op het duitse monetaire beleid. En dat is gelukt. Want waar eerst Frankrijk
een zachte munt had en Duitsland een harde, hebben we nu allemaal een zachte munt.

Emiel Stolp