euro

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Thu May 11 13:32:13 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk schreef:

> Ik weet het niet zo goed, maar toen de Euro nog net niet begon, toen deed de
> dollar ten opzichte van de gulden toch niet meer dan f 1,80 of daaromtrent.
> Nu is het meer dan f 2,40. Nog maar een paar jaar geleden kocht ik voor f
> 2,45 een britse pond, nu dus al f 3,80 Ik maak me sterk, dat als de gulden
> de gulden was gebleven, we niet nu f 2,40 voor de dollar, of  f3,80 voor de
> pond hadden moeten betalen. Ik voel me daar niet echt lekker bij.

Ik ben geen financieel wizkid maar het feit dat de nationale munteenheden
het in verhouding slechter doen tov de dollar is toch een teken dat de
Amerikaanse economie inderdaad beter draait dan de europese..... als
Amerika het minder goed zou doen dan Nederland en Engeland dan zouden
de nationale munten het toch ook beter doen tov de dollar. Of is de nationale
munt inmiddels gekoppeld aan de euro (ipv andersom)?

Groet Joris van den Wittenboer

"To understand a man, you should walk a mile in his shoes. If you're still
bothered by what he says, it's okay, because you will be a mile away and
you will have his shoes."
http://welcome.to/Wittenboer