enge berichten was none

B.Buma stractic at EURONET.NL
Mon May 8 14:33:37 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

in reactie op Mark Koek,

Je hebt duidelijk een wat beprkter beeld van privacy dan ik. Ik denk dat
privacy wat berder gaat dan wat in de privacy wetgeving met betrekking tot
gegevens bestanden is verwoord.

> Welnee. Waar het om gaat is dat als je een open brief of een advertentie
> *leest* in de krant dat je er vanuit gaat dat het feit dat je 'm gelezen
> hebt niet bekend is.

Ten eerste is dat meestal wel bekend, de media voorkeur van mensen is een
van de best verzamelde 'geheimen'.

Maar hier ging het toch helemaal niet om. Het gewraakte stuk ging om tekst
in een nieuwsgroep, voor iedereen benaderbaar.
En de betreffende persoon is niet opgepakt omdat hij het gelezen had, maar
omdat hij het  geschreven en gepubliceerd had .

> Maar daarom doe je het ook. Je mailt aan "d66 at nic.surfnet.nl" om de
> reden dat je wilt dat hetgeen je schrijft door al die mensen wordt
> gelezen. Maar wat vind je ervan dat een mail die je aan 1 specifieke
> persoon verstuurt door 160 mensen gelezen zou kunnen worden?

Nogmaals, daar gaat het in het onderhavige geval toch helemaal niet over ?

Met vriendelijke groet,
Bo Buma