Multicult-debat niet via de SWB

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue May 2 23:33:41 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Ramon,

Op zich vind ik je idee wel aardig. Ik zou er ook wel aan willen meewerken.
Maar ja, ik blijf een 'politiek dier'. De bobo's binnen D66 worden op zo'n
geisoleerd debat niet aangesproken door de buitenwacht, ze hoeven zich niet
aangesproken te voelen binnen de club, en dus heeft een slecht of goed debat
geen consequenties. Dat 'overkwam' dat Leidse Sleutelcongres. Dat 'overkomt'
vaak zelfs binnen formeel verband tot stand gekomen discussies en rapporten.
Wat dit betreft zou ik voor de duidelijkheid wel meer particratie wensen,
juist om de democratische keuzes aan te scherpen.

Een zijpad: naar ik van intimi hoor stagneert elke partijdiscussie over
sponsoring van verkiezingscampagnes omdat de politiek leider dat
hoogstpersoonlijk niet wil. Voor zoiets zou toch een institutioneel kader
moeten bestaan anders dan leiderschap. Zit dat hoofdbestuur echt vol
jaknikkers, gewichtigdoeners, netwerkers en cv-stapelaars?

Dempen van initiatiefnames is wel frustrerend, als je er te diep over
nadenkt. Dat doe ik dan ook maar niet. Misschien zou zo'n middag over twee,
geheel verschillende thema's moeten gaan, voor en na de pauze. Maar ik houd
niet zo van 'parallelle organisatie' binnen een partij. Er is al
sektevorming genoeg. Het aantrekken van een, twee bobo's voorkomt dat een
beetje.

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 10:34 2-05-00 CEST, you wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Dag Henk,

>Blij te horen dat je mijn 'uitdaging' bent aangegaan. Jammer dat het niet
>lukt binnen de SWB. Maar wat is er tegen om een zaaltje te bespreken en dit
>thema te behandelen.
>
>Wellicht kan het samen met de "D66 Meet and Greet-dag" ?
>
>Groetjes,
>Ramon
>
>Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com
>
>*** DEZE E-MAIL IS OPENBAAR EN MAG VERDER VERSPREID WORDEN ***

> [...]
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66