Multi-culturele samenleving

Arjan Stoffels astoffels at LEIDERDORP.NL
Mon Mar 13 14:27:03 CET 2000

Gelezen de voortgaande discussie over de multi-culturele samenleving (mcs),
integratie e.d.
Heeft iemand enig beeld van de gewenste eindsituatie? Ik bedoel: spreekt
iedereen in een mcs goed Nederlands (eventueel naast een andere taal, zoals
b.v. in Afrika waar Engels of Frans de voertaal is tussen stammen met
verschillende talen)? Mag ik een verwachtingspatroon hebben van mijn
medemens dat  geënt is op traditioneel Nederlandse normen en waarden? En wat
wil die integratie dan zeggen? Integreren "zij" in Nederland, waarbij
assimilatie een beter woord zou zijn? Of gaan we samen naar een nieuw soort
Nederlandse cultuur? En ben ik dan voldoende andersom geïntergreerd met m'n
knoflookolijven, Turks brood, keftedes, feta, m'n interesse voor Afrikaanse
muziek etc.

Met vriendelijke groet,
Arjan Stoffels <mailto:Arjan Stoffels>
071-54 54 834

De auteur van deze E-mail verzoekt u deze mail als een privé-bericht te
beschouwen. Dit bericht mag niet, geheel of gedeeltelijk, verspreid
 worden zonder voorafgaande toestemming van de auteur.