feestdagen

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Fri Mar 10 13:49:45 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vooral voor Buma.
Wat is nu precies "mooi geweest" met de christelijke feestdagen?
Waarschijnlijk word ik alleen al door de vraag te stellen door Vreekamp nu
weer de "christenhond" genoemd, dat is zo'n beetje de gebruikelijke benaming
binnen D66 voor mensen die nog niet helemaal vergeten zijn dat onze gehele
cultuur doortrokken is van het christendom, maar het lijkt me niet
onverstandig eens dieper na te denken over de betekenis van het christendom
voor de westelijke wereld (lees er bv. Anton Zijderveld eens op na die
zichzelf "cultuurchristen" noemt). Over het algemeen is het niet goed te
spugen in de bron waar je uit gedronken hebt.
Joop Swarte