Betuwelijn

F. van der Schans fvanderschans at GELDERLAND.NL
Sat Jun 24 00:34:08 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste allemaal,

We hebben de afgelopen dagen kennis kunnen nemen van het rapport van de
Rekenkamer over de Betuwelijn. Dit rapport gaat natuurlijk over de
Betuwelijn, maar nog veel belangrijker, over het functioneren van onze
democratie / democratische besluitvorming. En daar hebben wij, ieder op
zijn eigen manier dagelijks mee te maken.

Ik heb op dit moment geen behoefte aan een uitgebreide discussie over het
rapport van de Rekenkamer. Waar ik wel behoefte aan heb is een helder
signaal dat afgeven aan de TK fractie van D66. Een signaal waarmee men
volgende week in het debat iets kan doen. Ik kan me de volgende signalen
voorstellen:
  1 Gewoon doorgaan met de Betuwelijn, lessen zijn voor volgende projecten.
  2 Nu stoppen en onderzoeken of en hoe je verder moet.
  3 Nu definitief stoppen obv het Rekenkamer rapport.

Ik zou het op prijs stellen als jullie je reactie zowel naar Francine
Giskes (F.Giskes at tk.parlement.nl) als woordvoerder Betuwelijn van de
TK-fractie en naar mij sturen (fvanderschans at gelderland.nl). Alvast bedankt
en laat deze meningspeiling een succes worden.
Mvg,

Frits van der Schans
PS Gelderland

PS Mijn persoonlijke reactie is nummer 3