KLEF

Michiel Scheffer mspcd66 at PLANET.NL
Fri Jun 23 21:18:03 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Remko,

Wellicht zijn we niet klef genoeg, hoewel het zoencircuit in de wandelgangen
mij sinds mijn eerste bezoeken aan congressen mateloos heeft geergerd. Dat
de PC een goede leerschool is, blijkt uit het groot aantal kamerleden dat er
uit voort is gekomen (Marijke Augusteijn, Nicky van t'Riet, Hans Jeekel en
Thom de Graaf), het is wel en mixed basket met verschillende types talent.
Uiteindelijk is de CV niet de kenmerk van het ware, noch de steun van de
partijtop. Een politieke loobaan wordt nog altijd het beste gevormd daar
waar politiek het leukst is, in discussies met leden in Dordrecht, de
Graafschap, Groningen en op dit net. Als we democraten in  hart en nieren
zijn dan moeten we politici waarderen die het debat aangaan, zich zowel
scherp als kwetsbaar opstellen maar in elk geval het contact met leden en
met kiezers aan wil gaan.

Dat terrierschap is wat een democratisch politicus kenmerkt. Daar mogen er
meer van in de kamer. Bert Bakker is er dan een van en dat kan hij ook
zonder mijn  geslkijm. Overigens heeft de partij hem in 1998 op waarde
beoordeeld want hij was toen 6de op de lijst.

Michiel Scheffer