Vertrouwen in democratie

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Jun 22 08:49:27 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Juist bij de ramp in Twente lijkt er in ieder geval achteraf adequaat
gereageerd te zijn, en hoor ik van gedupeerden en omwonenden (hoewel je daar
misschien in dit geval juist niet meer van kunt spreken he!!) juist
positieve geluiden.
Dit in tegenstelling met eerdere rampen: bloemenshow Bovenkarspel, Bijlmer,
etc.... vertrouwen/tevredenheid is er wanneer er daadkrachtig en adequaat
wordt opgetreden.

Maar ik moet ondanks het mechanisme van cynisme die er bij de hedendaagse
mens inzit, bekennen dat er door het bestuur/politiek in Nederland niet
altijd evenveel daden bij de woorden worden gevoegd.

In Amsterdam lijkt de regent Patijn zowaar enig democratische flegmatiek te
ontwikkelen. Ik heb nog niet helemaal door wat daar achter zit, maar soi.

Tevreden moet je echter nooit zijn, tenzij je oud en voldaan bent, of te moe
voor ambities.