positieve discriminatie (vervolg)

Bas van Gils bvg at LINUXFAN.COM
Tue Jun 20 18:32:10 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Jun 20, 2000 at 04:24:50PM +0000, Remko de Knikker wrote:
 * Ik ben blij voor je dat je je zo thuis voelt in je waarden en normen in
 * Nederland. Ik vind dat we veel te bekrompen zijn. Zeg maar een jaren 60
 * gevoel. Het is raar dat veel midlivers geen begrip hebben voor jongeren die
 * gewend zijn of behoefte hebben aan meer vrijheid.

laat ik beginnen met mezelf ook tot 'de jeugd' te rekenen (6-12-'76, moet
kunnen lijkt me). Ik ben het met je eens dat het (te) vaak voorkomt dat
'ouderen' (in dit geval, de jongeren-van-de-sixties) weinig begrip hebben voor
de jeugd van tegenwoordig. Volgens mij hebben generatiekloven altijd wel
bestaan, maar dat is hier niet de issue.

Waar het volgens mij om ging was het feit dat mensen het idee hadden dat hun
vrijheid (tot posten op de lijst) ingeperkt werd door de agressieve houding van
anderen. Voor de mailinglist van een democratische partij vind ik dat erg
schadelijk. Van democraten mag je juist verwachten dat ze openstaan voor de
mening van anderen. Maar, misschien zijn dat wel mijn 'bekrompen waarden en
normen die door mijn ouders [rebellen van de sixties] met grof geweld aan mij
opgedrongen zijn....

        m.vr.gr.

                Bas van Gils

--