positieve discriminatie (vervolg)

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Tue Jun 20 18:24:50 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

tsja de ene keer slik ik wat in, de andere keer gun ik mezelf wat ...!!...!!

De kop in laten drukken omwille van vrijheid, die heb ik meer gelezen en
gehoord, komt weer neer op het aloude souvereiniteitsverhaal, en sommige
mensen neigen toch erg naar de souvereiniteit bij de gemeenschappelijke
deler te leggen. Dat heet dan omwille van fatsoen, of lieve vrede, of
volkswil, al of niet geleid (in dit geval bepaald door vGils), of normen en
waarden, Guiliani had daar ook hele mooie woorden voor klaar tegen de britse
kunstenaars in Museum of Brooklyn, maar maak je geen zorgen vGils, mijn
'agressie' is vooral een overgevoelige reactie tegen beperkingen van mijn
expressie. Ook dat zijn normen en waarden, alleen zijn de jouwe anders, of
moet ik zeggen fatsoenlijker, liever, braver, of misschien wel enger. Maar
goed dat slaat pas om op het moment dat het tegen je keert natuurlijk. Ik
ben blij voor je dat je je zo thuis voelt in je waarden en normen in
Nederland. Ik vind dat we veel te bekrompen zijn. Zeg maar een jaren 60
gevoel. Het is raar dat veel midlivers geen begrip hebben voor jongeren die
gewend zijn of behoefte hebben aan meer vrijheid.