Voeding en wat er in voeding zit.

VoMiGEN vomigen at WXS.NL
Tue Jun 13 09:40:21 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Ramon,
Waar het hart vol van is  loopt de mond van over. Ik dacht namelijk al aan
de opvolger van Beatrix.  Nee hoor je hebt gelijk het is een slordige fout.
Heel vervelend.  In ieder geval bedankt.
Voor wat betreft gezonde voeding is m.i. veel belangrijker om telkens  weer
na te gaan of de voeding die je eet voor jou klopt. Gezondheid betekent
doorgaans je zonder belemmeringen voortbewegen. De zogenaamde gezonde
voeding is vooral ingegeven door de reclamemakers.  Wat voor de een goed
(gezond) is kan voor de ander niet goed (ongezond)zijn.
De een wil het neusje van de zalm en de ander het neusje van de
biotechnologie.
Je zegt dat je soms beter niet kan weten wat er inzit. Ik vrees dat dit voor
steeds meer mensen geldt. Wat moet de gemiddelde mens zich voorstellen bij
genetisch gemodificeerde soja? Of gemodificeerd zetmeel etc..etc.. Dit gaat
vele voorstellingsvermogen te boven met als gevolg apathie zoals je al zei:
'je kan het maar beter niet weten'.  Is dit wat we willen?

Vriendelijke groet, Robert Verlinden.