forum: Verpaarsing

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Jun 6 12:21:53 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Joop,

Ik ben het met je eens. Er ontstaat bij de TK-fractie, en dus de politieke
leiding, een trend tot achterkamertjes-politiek. Dat staat haaks op wat D66
altijd propageert. We gaan weer terug naar een nieuw soort Verzuiling, de
Verpaarsing. Weg 'open bestuur' van Van Mierlo, weg het 'dualisme' van
Bolkestein.

Welk een bevoogding schuilt er toch achter het buiten elk debat houden van
migratiepolitiek? Voorkomen van meer racisme? Volgens mij gedijt dat vooral
als er de stilte van een storm heerst. Een en ander valt des te meer op
omdat de TK-fractie zich wel tracht te profileren met 'Nederland is vol',
pro-Frankenstein-voedsel, afslanken van het Studiehuis e.d. Wat is hier de
lijn? Kiezers weghalen bij VVD en CDA nu dat bij GL niet lukt?

De postmoderne netwerken blijken dus eigenlijk middeleeuwse krochten te
zijn. Kan een insider niet eens het machtsclubje uittekenen dat de zwalkende
politieke lijn vaststelt - de opinieleiders binnen de fractie, hun
expertcontacten en hun roadies binnen het partijbestuur?

Henk Vreekamp, Utrecht
----------------------

At 10:56 5-06-00 +0200, you wrote:
> [...]
>vreemdelingenwet de oppositie geheel buitenspel wordt gezet. De opstelling
>van de fractie om geen enkel idee van de oppositie te zullen steunen en de
>discussie in feite buiten het parlement te voeren is onwaardig en in een
>fatsoenlijke democratie ongehoord en terwijl dat in onze eigen partij
>gebeurt, neuzel jij maar wat verder over allerlei zaken die in het licht van
>wat in het Parlement - of juist niet in het Parlement - gebeurt, volkomen
>onbelangrijk zijn.
>Slaap lekker verder mensen en verbaas je over het feit dat de burgers zich

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66