PvdA en D66 overstag voor harde asielwet

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Jun 6 12:09:21 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Brendan,

En de uiteindelijke motivatie voor ons, om overstag te gaan, is -zo lees ik
in dezelfde volkskrant- de angst, dfat anders de eerste kamer van de
VVd-fractie het wetsvoorstel zal verwerpen. Angst is altijd een slechte
raadgever. De angst voor Wiegel is wel een heel slechte raadgever. Hier
blijkt maar weer eens, hoe het zich kan wreken, dat een gedeelte van onze
wetgever, de eerste kamer, niet rechtsstreeks gekozen  wordt, geen
rekenschap hoeft af te leggen aan de kiezers over de door hen gedane keuzen
en van wie nauwelijks gezegd kan worden, dat ze ons volk vertegenwoordigen.

met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra