Logo D66: wel of niet ?

Jos Horikx josh at BART.NL
Mon Jul 24 15:24:03 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:13 24-7-00 +0200, Marc-Jan Ahne wrote o.a.:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Met andere woorden, kun je dit ook in gewoon Nederlands zeggen?? Noem eens
een
>voorbeeld want bovenstaande tekst is voor mij echt (na drie keer lezen)
>onleesbaar.

Hoe wil je precies vastleggen dat wet en regelgeving niet gebruikt
zal worden voor het handhaven/vastleggen van de feitelijke mono-
polies op het gebied van nieuws en media?

Een voorbeeld: Er is nu een zaak bezig in Amerika waar het
de bedoeling is verspreiding van (technische) informatie aan
banden te leggen omdat deze verspreiding door anderen
gebruikt *zou* kunnen worden om de codering van digitale
videoplaten (DVD's) te kraken. (Een DVD is een informatie-
drager, dus)

Stel dat de mediaindustrie haar zin krijgt.

Hoe is het dan mogelijk om in de toekomst te citeren uit dat
materiaal als iemand daartoe de behoefte zou hebben?

Met vriendelijke groet,

JH