Logo D66: wel of niet ?

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Jul 24 15:13:37 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>At 10:57 24-7-00 +0200, Marc-Jan Ahne wrote o.a.:
>
>[ over het moraalsysteem en de wet ]

>ook
>
>Je haalt vooral voorbeelden (hier geknipt) aan waar het "vrucht-
>gebruik" van rechten, om het zo te zeggen, direct in het spel is.

Ik reageerde op de reactie van Mark: " Oei. Sinds wanneer is het immoreel om
een rijtje nullen en enen te kopieren?" Hier gaat het in mijn ogen om
vruchtgebruik.

> [...]
>kijkt die regulerende wetgeving op het functioneren van een
>medium hebben kan): Hoe wil je de "free flow of information"
>garanderen als in de wetgeving niet iets staat dat op een gegeven
>moment een uitzondering maakt voor "fair use" van informatie?
>Of met andere woorden, hoe maak je onderscheid tussen te
>bescermen direct en te bestrijden indirect vruchtgebruik? of, met
>nog iets andere woorden: Hoe wil je precies vastleggen dat wet-
>en regelgeving niet gebruikt zal worden voor het handhaven/
>vastleggen van de feitelijke monopolies op het gebied van nieuws

Met andere woorden, kun je dit ook in gewoon Nederlands zeggen?? Noem eens een
voorbeeld want bovenstaande tekst is voor mij echt (na drie keer lezen)
onleesbaar.

Vriendelijke groet,

Marc-Jan