Logo D66: wel of niet ?

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Mon Jul 24 12:50:32 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: Marc-Jan Ahne <mjahne at home.nl>
>Misschien dat ik het te somber zie Mark, maar bovenstaande situatie lijkt
>mij
>niet echt gewenst.
De vraag is echter of het auteursrecht, dwz het
winstgevendmaken/kostendekkend op zijn minst, van bedenkers niet anders
ingericht moet worden?? Persoonlijk vind ik dat er op wat ik van het
auteursrecht ken (bitter weinig geef ik toe, iemand een link voor me, of
info?) nogal wat aan te merken valt. Op het moment dat er bijvoorbeeld
miljoenen mensen kreperen omdat er auteursrecht zit op een of andere
vinding, geldt er wat mij betreft een onteigeningsprocedure met vergoeding
vd kosten en wat extra's op gemeenschapskosten, of een stuiver per patient
ofzo, of 75 jaar lang auteursrecht... tsja als je 75 jaar nodig hebt om je
boek winstgevend te maken is het toch geen echt goed boek zou ik zeggen,
etc... nu met internet blijkt dat het in ieder geval niet te handhaven is.
Moeten we dan hier en daar niet eens, zoals met de politiek niet een beetje
vernieuwen?? Ik kan me voorstellen dat bv. inkomsten voor muzikanten in de
toekomst veel minder uit het draaien van plaatjes komen zal, maar uit
marketing, of optredens, of verschijningen op TV, radio, web? Zo ook met
auteurs, een beetje slimme auteur zorgt ervoor dat zijn boek natuurlijk
vertaald wordt, dat ie neveninkomsten heeft uit verschijningen etc..
bovendien, houd je mensen die iets willen HEBBEN... etc.. maw vernieuwing,
mede-vernieuwers!