Oprichting comite 'Een filtertje voor Muijs...'

Hendrik de Kleyne de_kleyne8 at ZONNET.NL
Mon Jul 24 00:07:30 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Origineel Bericht -----
Van: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at astro.uva.nl>
Datum: Zondag 23 Juli 2000 22:32
Onderwerp: Oprichting comite 'Een filtertje voor Muijs...'

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Enige feiten:
>
> 1. Op dit moment heeft de D66 lijst nog maar 135 leden. Het
> ledenbestand    holt achteruit.
>
> 2. Maak ik laatselijk een grap over het verplaatsen van de M&M-oorlog
>    naar de Groen-Links lijst, blijkt de M&M-oorlog vandaag inderdaad
>    naar die lijst te zijn overgeslagen. Een mens houdt het niet voor
>    mogelijk.
>
> 3. Vandaag schreef Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl> op de
> Groen-
>    Linkslijst (zie:
> [...]

Beste meneer Fluks,

Hoewel ik een bloedhekel heb aan het getreiter van Muijz, vind ik het
wegfilteren van iemand nooit een oplossing.

We zijn aangeland op een belangrijk moment in de geschiedenis van deze
d66 lijst: moeten er maatregelen genomen worden tegen een deelnemer of
niet. Het verwondt mijn democratisch hart (dat heb ik echt) om iemand
het zwijgen op te leggen. Ook ik voel me genaaid door Muis. Hij heeft
hier zijn VanMeeteren-haat vrijelijk kunnen botvieren, en kreeg zelfs
steun daarin, terwijl ik weet hoe de vork werkelijk in de steel zit.
Dat stonk al. Maar behalve van Meeteren zit hij nu op de Groenlinks
lijst onze hele partij af te katten, op die bekende geringschattende
manier. Alsof we niets bereikt zouden hebben.
Het maakt me ziedend.
Maar de mond snoeren, nee, ik kan het voor mijn democratische geweten
niet verantwoorden.

Wat te doen? Wat te doen?

Kunnen we niet een paar gedragsregels afspreken en ons daaraan houden,
met z'n allen. En als iemand drie keer die regels geschonden heft dan
stemmen we over buitensluiting? Dat vind ik nog wel acceptabel, omdat
iedereen zich commitert aan die regels en we democratisch stemmen over
de sanctie.

Wat vinden jullie, andere lijsters?

Hendrik d K.