Oprichting comite 'Een filtertje voor Muijs...'

Hendrik de Kleyne de_kleyne8 at ZONNET.NL
Mon Jul 24 00:05:31 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste meneer Fluks,

Hoewel ik een bloedhekel heb aan het getreiter van Muijz, vind ik het
wegfilteren van iemand nooit een oplossing.

We zijn aangeland op een belangrijk moment in de geschiedenis van deze d66
lijst: moeten er maatregelen genomen worden tegen een deelnemer of niet.
Het verwondt mijn democratisch hart (dat heb ik echt) om iemand het zwijgen
op te leggen. Ook ik voel me genaaid door Muis. Hij heeft hier zijn
VanMeeteren-haat vrijelijk kunnen botvieren, en kreeg zelfs steun daarin,
terwijl ik weet hoe de vork werkelijk in de steel zit. Dat stonk al. Maar
behalve van Meeteren zit hij nu op de Groenlinks lijst onze hele partij af
te katten, op die bekende geringschattende manier. Alsof we niets bereikt
zouden hebben.
Het maakt me ziedend.
Maar de mond snoeren, nee, ik kan het voor mijn democratische geweten niet
verantwoorden.

Wat te doen? Wat te doen?

Kunnen we niet een paar gedragsregels afspreken en ons daaraan houden, met
z'n allen. En als iemand drie keer die regels geschonden heft dan stemmen
we over buitensluiting? Dat vind ik nog wel acceptabel, omdat iedereen zich
commitert aan die regels en we democratisch stemmen over de sanctie.

Wat vinden jullie, andere lijsters?

Hendrik d K.