Oprichting comite 'Een filtertje voor Muijs...'

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Jul 24 00:18:00 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" schreef:

> [...]
>     >D66 werd opgericht om het politieke bestel op te blazen.
>     >De gekozen burgemeester is daar een onderdeel van, en
>     >ik meen dat het districtenstelsel een ander onderdeel
>     >was. Verherbouw van ons politieke stelsel, dat was de
>     >raison d'etre van D66.
>     >In die zin heeft D66 in dertig jaar niets bereikt.
>
>  Gezien de minachting van de Heer Muijzenberg voor de partij waarvan hij
>  bezig is de discussielijst op te blazen, lijkt het me nu toch echt wel
>  eens tijd worden voor een filtertje voor deze meneer.

Ah, onder 3 eidigde u met de feiten zie ik? U zou als voormalig
promovendus in de bovenstaande stelling van de heer Van den Muijzenberg
toch een zeer verdedigbare stelling moeten zien. Maar als u dit minachting
van D66 als partij ziet en om die reden niet met VDM wilt discussiëren dan
lijkt het me raadzaam u nimmer te kandideren voor een vertegenwoordigend
lichaam. Ik heb altijd het idee gehad dat D66'ers zich openstelden voor
andersdenkenden maar dat schijnt u te willen veranderen. U denkt ook
anders dan de meeste D66'ers (denk en hoop ik), moet men nu ook maar een
filtertje voor u aanschaffen (en zo het D66 gedachtengoed naar de
verdoemenis helpen)?

>  Indien de lijsteigenaars deze regel toe zouden voegen aan de listheader:
>    *  Filter=          Also,muijz at dds.nl
>  en vervolgens het commando:
>    set d66 nopost for muijz at dds.nl pw=[d66 password]
>  posten naar de listserver, dan zijn we voorgoed van dat M&M-drama af
>  en is de lijst wellicht nog te redden.

Als de lijsteigenaars aan dit verzoek voldoen willen ze dan mij meteen van
die lijst afhalen, dan begin ik wel een nieuwe open lijst!

>  Ik begrijp best dat de lijsteigenaars zoiets niet graag doen voor de
>  lijst van een partij die iedereen spreekrecht gunt maar op een
>  gegeven moment moet het echt afgelopen zijn met het misbruik maken
>  daarvan.

En u bepaald dat?

>  Nu een derde van de leden van deze lijst heeft opgezegd en er zo'n
>  5-10 leden per week opzeggen, lijkt me die grens nu echt wel bereikt.

U geeft eerst feiten en nu trekt u een conclusie waarbij ik geen enkele
onderbouwing zie, u bent toch wetenschapper heer Fluks?

>  We moeten gewoon met elkaar constateren dat meneer van den Muijzenberg
>  niet als discussiant op deze lijst thuishoort.

Die conclusie deel ik niet, ik vind overigens evenmin dat u niet op deze
lijst thuis zou horen hoezeer ik ook van mening ben dat uw mening een
D66'er onwaardig is.

Marc-Jan Ahne