Britse regering breekt in email

B Doggle bd62 at INAME.COM
Thu Jul 20 15:31:06 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

B Doggle doet et eronder..

Raimond de Tempe wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk,
>
> als ik je zo zie spreken over <de politiek> dan kan ik dat wel begrijpen,
> minder meevoelen. Ik moet dan onmiddellijk denken aan de serie <Yes
> Minister> die nu weer wordt uitgezonden door CANVAS, de tweede tv-zender van
> de VRT, elke avond om 21:00 uur. Jawel, een beetje gechargeerd - maar voor
> mijn gevoel een heel sociaaltypisch beeld van het functioneren van <de
> politicus> [minister van Ambtenarenzaken, gesecondeerd en tegengespeeld door
> zijn hoogste ambtenaar, Sir Humphrey Applebey. Met Barnard als zijn
> [...]

De bovenstaande cynische-realistische observatie is (helaas) grotendeels
waar.
Toch verbaas ik me elke keer weer over de 'volgzaamheid' van de z.g.
'onderlingen' die Zelf in de door hun mee-gesanctioneerde en gecreerde
'rotzooi' moeten leven.
Van Buitenen was b.v. een verademing, in de "bad faith" ambtenaren
wereld.
Meer van deze menschen, zou mogelijk de fiducie van Jan Publiek in
het ?Openbaar? bestuur doen toenemen.

A life unexamined, is a life not lived
Prins Vogelvrij