Betuwelijn-referendum

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jul 20 15:16:30 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Ramon Barends (D66)" schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> N.a.v. Henk Elegeert:
>
> Ik denk dat wanneer de TK een eigen onderzoeksburo zou hebben er betere en
> onafhankelijkere onderzoeken zouden zijn.

Maar die garantie is er ook dan niet.
Het zou wel kunnen aantonen dat door andere ingestelde
onderzoeksresultaten niet geheel objectief zijn.

> De oposititefracties kunnen dit nu niet wegens gebrek daaraan. Een onderzoek
> van de niet-coalitiefracties wordt ook niet als geheel onafhankelijk gezien.

Vanwaar dit wantrouwen?

> Als de SP-fractie hier in de Raad resultaten uit eigen onderzoek geeft wordt
> dat meteen onder tafel geschoffeld.

Dit ondermijnd nu weer je pleidooi voor een eigen onderzoeksburo voor de
TK.
Immers het gaat erom of je vertrouwen moet (kunnen) hebben in de
onderzoeksresultaten.
Dan mag niet uitmaken wie het onderzoek laat instellen.

> Waarom doet D66 zelf geen onderzoeken in
> buurten en wijken... maar dat is weer een ander onderwerp.

Die zijn al helemaal niet te vertrouwen? ;-)

Henk Elegeert