Betuwelijn-referendum

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 14 16:38:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Herman en remko schreven:

> Het probleem is volgens mij nu juist dat die dekundigen geen onafhankelijk
> oordeel hebben gegeven maar ervoor gezorgd hebben dat het antwoord dat
> de opdrachtgever wilde gaven. Ik heb ook hier al vaker gepleit voor meer
> onafhankelijk onderzoek.

Ik heb wat moeite als er meer van hetzelfde onafhankelijk onderzoek
komt.
Ik heb maar aan:
-Wie was dan de opdrachtgever, en welke opdracht heeft hij/zij dan
gegeven.
-Heeft de opdrachtgever hier dan niet verzocht om een onafhankelijk
onderzoek?

-Welke wet- en/of regelgeving bestaat hier omtrent, en wie kunnen daar
op welke moment gebruik van maken?
-Wie volgen hier het proces tot besluitvorming en waar en hoe is er dan
in te grijpen.

-Wie zijn partij?

Kortom: Hoe bereik je dat onafhankelijk onderzoek met dito resultaten?

> Dat zal nog wel een tijd duren maar dankzij dit
> soort floppen komen we er vanzelf. Het erge is ook dat de onafhankelijke
> onderzoekers die kritiek leverden op de onderzoeken niet gehoord werden....
> Het proces van bolstering heeft weer toegeslagen bij ministeries en politici.

Joris, wat bedoel je met 'proces van bolstering'?

Mvg,
Henk Elegeert