Want je krijgt dan dit...

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Fri Jul 14 16:42:33 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:25 14-07-2000 Friday, Mark Koek wrote:

>Het enige negatieve hieraan is dat het zo weinig heeft opgeleverd.

Nee, Mark, zo makkelijk is het niet. Het gaat om een beeldvorming. met die
hele Kohl-affaire op de achtergrond begint de kiezer behoorlijk te
kokhalzen van de politici en partijtjes die graag geld van de grote jongens
aannemen. Met als beeld in de media: voor wederdiensten (en of dit waar is
of niet doet even niet ter zake, ik heb jet over geloofwaardigheid).

>Dat is een mooie aanleiding om maar weer eens een kleinerende opmerking te
>maken voor het soort journalist dat er genoegen in schept om klappen uit
>te delen aan wie kwetsbaar is.

Dit is een pavlov-refelex: de journalist heeft het weer gedaan. Ik ken dat
sentiment, maar de boodschapper is niet altíjd verantwoordelijk voor de
boodschap. Ik denk dat partijen als Groenlinks en SP er ook wel iets mee te
maken hebben. En dat zijn duchtige concurrenten, zoals je weet.

>Sponsoring van een politieke partij is niet opeens fout als de sponsor
>een bedrijf is. Die jaren '70-reflex die ons doet kokhalzen als we het
>woord 'commercie' horen moeten we toch eens afleren.

Jaren '70-reflex? Geenszins. Volledig jaren 2000-reflex. `De Politiek' is
in deze jaren (jaren '90 en jaren '2000) een sjoemelend zootje geworden, in
de ogen van menig kiezer. Daar moet je rekening mee houden. Ik vind
trouwens je ziel verkopen voor een bordje linzensoep van fl. 3,- niet
getuigen van commercieel inzicht, maar dat terzijde.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl