Betuwelijn-referendum

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Jul 13 18:48:05 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Herman Beun" <hermanb at bigfoot.com>
>Dat is het niet als je beter leest. Ik denk toch echt dat het oordeel
>van een deskundige over bijvoorbeeld de Betuwelijn veel beter en
>zinniger is dan dat van jou of mij (of andere willekeurige burgers).
Remko: dit is pertinent onjuist. Ik meende dat alle deskundigen de afgelopen
maanden/jaren al hun deskundige mening hebben mogen geven, en dat blijkt nu
weer te stoelen op niets dan sentimentele voorkeur. Alsof het intellect meer
door objectief absolute ration wordt bepaald dan door sentiment. Ok, dus de
schildpad kan niet sneller zijn dan Achilles, en Confucius weet wanneer de
zon dichter bij de aarde staat?

>Daarom moet die deskundige er maar voor zorgen dat ík ervan overtuigd
>raak dat het zinvol is om mijn geld uit te geven aan zoiets als de
>Betuwelijn.
Remko: dit is inderdaad de kern van het principe. Deskundigen moeten dan
maar aantonen dat het zinniger is.