AR (daar gaan we weer) (was: komkommertijd.. enz.)

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Mon Jul 10 15:59:50 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een oude discussie,
daar gaan we weer. Chido (met een aantal andere Opschudders) hebben
nogal veel kritiek op de AR. Soms terecht, vaak ook niet (meestal reageren
ze dan vanuit hun emotionele gevoelens tov de AR). Ik snap niet dat al die
mensen die tegen de AR zijn zich niet kandideren voor die AR om de nodige
veranderingen door te voeren. Ik ben zelf lid van de AR maar voel veel voor de
elektronische variant. Juist omdat dan meer leden mee kunnen spreken.
maar helaas. Die is er nog niet en ik wens niet zoals Chido en anderen al
onze ledeninvloed in te perken zonder dat daar een andere vorm voor terug
gekomen is. Over het punt dat het bestaan van de AR de andere vormen
tegen zou houden: Lijkt me onzin. Als het kennelijk al in de statuten
geregeld is kan het ook afgedwongen worden. Kennelijk is het nog niet echt
mogelijk een ledenraadpleging te houden via internet. Waar liggen anders de
barrieres en hebben we er nog geeneen gehad. Het afdoen met de AR zorgt
ervoor dat de elektronische wijze geen kans krijgt vind ik onvoldoende. leg
dat eerst maar eens uit.
> . AR-leden
> zijn over het algemeen niet beter op de hoogte dan 'gewone' leden. Als het
> electronische broertje wordt opengesteld voor niet-ARleden, kun je net zo
> goed een goeie moderator aanstellen en de AR opheffen. Het is uberhaupt
> geschuffeld dat de electronische meningvorming van de AR niet openbaar gaat.
> Opgeklopte belangrijkdoenerij. (Of is er gewoon niets te melden?)

Waar heb je het over????????

> In de praktijk is dat natuurlijk flauwekul. Niemand weet wie de AR-leden
> zijn, wat ze doen en wie ze raadpleegt (and frankly, my dear; I don't give a
> damn)

Is dat niet het geval bij elke verkiezingen Chido (2e kamer 1e kamer EP).
Ik weet ook niet wie kamerleden raadplegen (behalve de AR) :-)
En Chido, Ik ben er een van en voor info over mij mag je me altijd mailen.