Bien étonné (de se trouver ensemble)

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Jul 10 15:41:02 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Chido schreef:

>Tja, totdat we 'echte' cijfers hebben, zal dit wel een wellus-nietus
>discussie blijven.
>Mijn persoonlijke ervaringen in de spits (nu zo'n 6 jaar) gelden voor de
>trajecten Leiden-Den Haag CS, Leiden-Rotterdam, Leiden-Schiphol,
>Leiden-Amsterdam (dus grofweg de lijn Amsterdam-Rotterdam) en sinds kort het
>traject Amersfoort-Hilversum.
>Het kwam en komt zeer geregeld voor dat ik door half-lege rookcoupe's loop
>naar de stampvolle niet-rookcoupe's. Dan kom ik tot de conclusie dat de
>verdeling roken/niet-roken niet (meer) klopt.

Met die laatste conclusie ben ik het volmondig eens, ik denk ook dat echte
cijfers nodig zijn om uitsluitsel te geven. Ik denk echter dat de conclusie
die je trekt wel klopt, in mijn perceptie is het zo dat de verdeling
roken/niet-roken niet meer klopt. De groep rokers is in Nederland erg groot,
uit mijn hoofd tussen de drie en de vier miljoen mensen. Ik denk dat wanneer
je naar het percentage rokersplekken in de treinen kijkt dit niet in
overeenstemming is met het percentage rokers.

Vriendelijke groeten,

Marc-Jan Ahne