Bien étonné (de se trouver ensemble)

Marc-Jan Ahne mjahne at HOME.NL
Mon Jul 10 13:30:26 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Chido,

Ik vraag me serieus af met welke treinen jij in de spits of daarbuiten reist.
In de intercities zijn per treinstel een of twee coupegedeelten gereserveerd
voor rokers en deze zijn in de spits per definitie vol. Als roker heb ik er
geen problemen mee om in een niet-rokers coupe te gaan zitten en moet dat dan
ook geregeld doen, dat zijn juist de coupes waar je in de spits nog wel eens
een plek kunt vinden.

Ik vind het ook vreemd dat je stelt dat je door de rokers geen zitplaats hebt,
je hebt die zitplaats niet omdat de NS niet aan de vraag kan voldoen. In dat
opzicht zou je je kritiek op de NS moeten richten en niet op een groep
reizigers (of dit nu rokers zijn of eersteklas passagiers of welke groep dan
ook).

Je voorstel om in de spits een rookverbod in te stellen werkt ook niet, je zou
als niet roker moeten weten dat je last blijft houden van de rooklucht ook al
wordt er op het moment zelf niet gerookt. Over de verhouding roken/niet-roken
hoeft mijns inziens niet gesproken te worden, deze is al aangepast aan de
anti-rookstemming in ons land.

Ben blij dat je zelf ook de conclusie trekt dat de NS logisch zou moeten gaan
denken, wat betekend meer materieel in de spits.

Marc-Jan Ahne