komkommertijd of kabinetscrisis ?

F. van der Schans fvanderschans at GELDERLAND.NL
Fri Jul 7 17:05:23 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:42 06/07/2000 +0200, Henk van Lingen wrote:

>Dat doet me er aan denken, ik zat tijdens het najaarscongres in Afrika
>maar lagen er niet de nodige voorstellen en redenen om die adviesraad
>af te schaffen? Toch kun je je nog volop kandideren kennelijk. Hoe
>is dat afgelopen?

Zoals je begrijpt is het voorstel om de AR af te schaffen niet aangenomen.
Sinds enige maanden maak ik ook deel uit van de AR en ik moet erkennen dat
de tijdsbesteding binnen AR heel erg veel efficienter is dan op deze lijst.
De AR dient er juist voor om binnen D66 tot meningsvorming te komen over
actuele onderwerpen van een zeker politiek gewicht. Wellicht kan een
electronisch broertje van de AR voor meer D66-ers worden opengetseld zodat
we nog sneller en breder meningen kunnen uitwisselen. Het voordeel van de
AR is natuurlijk wel dat dit gekozen personen zijn die ter verantwoording
kunnen worden geroepen door hun kiezers. Daarmee is hun mening uiteraard
niet belangrijker dan de mening van niet gekozenen.
Groet,

Frits van der Schans