verantwoordelijken en de hoge bomen [was: SP (was: geen titel)]

F. van der Schans fvanderschans at GELDERLAND.NL
Fri Jul 7 16:53:56 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 02:11 07/07/2000 +0200, Max Kok wrote:

knip

>Het gaat wel degelijk over politieke inhoud, namelijk de mores van mensen
>die in een vertegenwoordigend lichaam zitten.
>
>Van de vier belangrijkste betrokkenen van de krijsende lijsters discussie
>ben jij de enige die lid van D66 is EN verkondigt dat hij plaatsvervangend
>lid is van een partijorgaan.
>Uitgerekend jij start een zeer persoonlijke, gemene aanval op een
>medelijster en vertikt het tot vervelens toe om je aanval tenminste
>fatsoenlijk te onderbouwen dan wel je fatsoenlijk te excuseren bij de
>getroffene.
> [...]

Beste Max,

Ik ben het met je eens dat onderbouwing van je standpunt belangrijk is in
het politieke bedrijf. Of het nu direct een fatsoensnorm is .... . Wat ik
veel belangrijker vind is de wijze waarop we met elkaar omgaan. (Voor het
gemak beschouw ik dan emailverkeer als een soort van gesproken woord. Als
ik alles dat ik op deze lijst heb gezien als weloverwogen geschreven tekst
zou moeten beschouwen, dan vind ik de discussies nog veel triester.)
Kan iemand het zich voorstellen dat we met zijn ruim 150 in het cafe zitten
en met elkaar communiceren op de wijze zoals velen dat op deze lijst
gewoonlijk doen. Nou ik niet, en als het me zou overkomen dan was ik na 10
minuten weg. Ik heb de indruk dat sommigen lijsters denken dat het
bedenkelijke niveau van een deel van de discussies op deze lijst wordt
veroorzaakt doordat dit geen D66-lijst is. Dit kan de reden niet zijn omdat
op onze congressen de discussies veel 'fatsoenlijker' zijn, terwijl ook
niet partijleden daar welkom zijn. Misschien is het feit dat we anoniem op
deze lijst kunnen communiceren de reden en moeten we maar eens pasfoto's
uitwisselen?

Beste collegae-lijsters, laten we ons volwassen gedragen zelfs als we het
niet zijn.

Frits van der Schans
Politiek vertegenwoordiger namens D66