Echelon

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jul 6 16:51:28 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bas van Gils <bvg at linuxfan.com> schreef,
[..]

>  Ik heb dus even gekeken wat er zoal op Internet te vinden is. Nergens vind
>  ik die 'overbekende' lijst van keywords. Er wordt veel beweerd maar je
>  ziet niets substantieels. Meer dan een foto van een grondstation heb ik niet
>  aangetroffen (http://www.fire.net.nz/echelon.htm )

Zou het nog geheim zijn?

http://jya.com/cryptout.htm#Echelon

>  Hoort dit soms thuis in het rijtje 'kanker-van-gsm', 'gevaarlijke hoog-
>  spanningskabels', en 'genetische manipulatie' ? Kortom: worden we soms
>  banggemaakt voor (de keerzijde van) de technische vooruitgang door hen
>  die daar moeite mee hebben ? Gaat het hier om zoiets als het 'ontkennen
>  van graancirkels' door 'geheime diensten' ? Als je kijkt naar de bewerin-
>  gen van de proponenten, dan lijkt het daar inderdaad iets van weg te
>  hebben.

Probeer dat maar eens aan te tonen, Marc.

http://www.zdnet.co.uk/news/specials/2000/06/echelon/

>  Dit zou al tientallen jaren aan de gang zijn. Waar blijft die ene NSA-
>  agent die gebukt gaat onder een knagend geweten en vervolgens uit de
>  school klapt ?

Waar vindt je die nog?
Als je ze goed betaald duurt het lang voor het geweten gaat knagen. :-)

BTW: Hoe weet jij dat daar NSA-agent's bij zitten?? ;-)

http://www.aclu.org/action/echelon106.html

> Waar is die radio-amateur die Echelon-downlinks regis-
>  treert ?

Wat zijn 'Echelon-downlinks', Marc?

>Waarom zou een overheid zich stelselmatig bezighouden met be-
>  drijfsspionage ?

Dat zou ik nu ook graag willen weten.

Henk Elegeert