Echelon

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Jul 6 17:08:28 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 18:00 06-07-2000 Thursday, Joris van den Wittenboer wrote:

>Ik heb die lijst met woorden eens geforward gekregen van iemand. Volgens
>mij zwerft hij door cyberspace als zo'n mailtje dat je moet forwarden.....
>Heb hem helaas net als zoveel van dat soort mailtjes gedelete..... sorry

het lijstje is uitermate stompzinnig. `dirty words' als poep, pies, plas,
en tieten, maar dan in het Engels. Boeventaal als `bombs', gun en murder.
Elke willekeurige georganiseerde crimineel weet dat hij een geheimtaaltje
met z'n maats moet afspreken (cocaïne is white, heroïne is dark, een
bommetje is match etc) om de jongens van de NSA te omzeilen. Iemand vroeg
hier om een uitgetreden NSA-agent: die is er. De VPRO zond niet al te lang
geleden een vraaggesprek met de man uit. Conclusie: technisch gezien is
Echelon verbijsterend ontwikkeld (álles wordt afgetapt en opgeslagen) ,
menselijk gezien verbijsterend stupide (kleuterklas niveau). Typisch
Amerikaans dus.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl