Modereren e.d. (Was: [D66] krijsende lijsters op het web)

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Wed Jul 5 13:14:21 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Max Kok schreef:

> OK, Erik (met excuses voor de c) heeft zich VOLLEDIG gekweten van zijn
> bewijslast en me een mail laten zien waarvan ik zelfs schrok. Dat was erger
> dan mijn meest pessimistische verwachtingen. En ik houd, met Remko, ook best
> van gepeperde taal.... Dat was beslist geen fatsoenlijk taalgebruik, meneer
> van Meteren, maar het is ook wel eens leuk Hein 'ns lekker grof te zien
> schelden. "Dus maislul: oprotten !!", hoe verzin je 't !

Ik zag dit al aankomen.
Jarenlang zitten HvM en EvdM elkaar al in de haren.
Zonder context kan je iemand hier niet veroordelen op één enkel mailtje.
En die context is ondertussen al zo'n onontwarbare kluwen dat er alleen
via een professioneel gerechtelijk onderzoek nog uit te komen is, denk ik.

Uitermate niet-slim van HvM om (murwgeslagen?) te ontkennen dat hij een
bepaald woord heeft gebruikt.
Dit wordt nu tegen hem gebruikt.
Onterecht vind ik, want je moet ook kijken in welke omgeving dit woord
werd gebruikt.

Ik heb me ooit geabonneerd op de DBNL lijst. Daar ben ik na één week
gillend van afgegaan.
Wat daar allemaal gebeurde en werd gezegd tart elke verbeelding.
Ik bleef wel geabonneerd op de DBNL Participantenlijst. Die was rustiger.
Tot in de nadagen van DBNL. Toen werd het daar ook een vieze gore bende,
en heb ik afgezegd.

Ik begrijp beide heren niet dat ze elkaar het leven zo zuur maken.
Ze lijken me beiden erg verstandig, maar door deze vete maken ze elkaar
kapot.
Ik denk dat beide heren (zonder het te weten) elkaar hard nodig hebben. Ze
hebben volgens mij een soort haatliefde verhouding, en kunnen nu lekker
met elkaar "discussiëren" en ze genieten hier onbewust van.

Op de homepage van EvdM (van lang geleden) stond een foto van beide heren
tijdens koninginnedag in Amsterdam (of van HvM gefotografeerd door EvdM,
dat weet ik niet meer precies).
De sfeer die van deze foto uitging was er een van twee dikke vrienden.
Dikke vrienden zullen ze nu wel niet meer worden, maar kunnen ze niet eens
rationeel een streep onder alles zetten?

--
Glenn Mellonius