Federaal Europa

B Doggle bd62 at INAME.COM
Tue Jul 4 15:55:12 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

B Doggle van onderen..

" (Chido Houbraken)" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Brendan Thesingh schreef (in reactie op Hein van Meeteren):
> <knip>
>
> Dat checks and balances is wel aardig. Wat mij minder aanstaat is dat de
> grondwet niet gewijzigd kan worden, behalve dan die 10 amendementen. Daarin
> is weer eens te merken dat de VS eigenlijk, diep in hun hart, van origine
> theocratisch zijn. 'Wij kennen de absolute waarheid en dat kan nooit
> veranderen'. Kortom, de Constitution is gelijk een bijbel. Dit maakt o.a. het
> probleem van het wapenbezit nog moeilijker dan het al is. The Right to bear
> [...]

De Constitutie is niet perfect, ook daar speelden belangen en interessen een rol. Hij is stukken beter
dan het verhaal van Thorbecke waar de burgers hun rechten ontnomen werden, en waar er een bodembeslag
bestaat...
Surf voor het complete verhaal naar:

http://lcweb2.loc.gov/const/const.html

Het Europesche parlament is niet veel, en zal onder deze organisatievorm altijd een moeilijk verhaal
blijven. Waar de interesses van de deelnemende landen ALTIJD te ver uiteen liggen.

mvg
D Boggle