Modereren e.d. (Was: [D66] krijsende lijsters op het web)

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Mon Jul 3 18:41:00 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:16 03-07-2000 Monday, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Dit is volkomen juist. Sterker nog: Van Meeteren maakte ook
>op de DB.NL-list volkomen onterecht een dergelijk onderscheid.

Onjuist. Dit is trouwens de d66 lijst. Wilt u zich beperken tot hetgeen
*hier* gezegd wordt.

>Gasten moesten ook daar hun mond houden, vond Van Meeteren,

Gasten dienen zich enigszins te gedragen. Niet *hun mond houden*. Een
illustratie van uw opstokende gedrag.

>  en kregen soms zelfs van hem te horen dat ze een lul waren

U dient nu echt op te houden met uw aperte leugens, mijnheer van den
Muijzenberg. Wilt u deze lijst verschonen van uw opstokerige, suggestieve
en op ruzie gerichte bijdragen.

>en moesten oprotten.

Nooit beweerd. U dient uw beweringen met bewijzen te staven. (ter
toelichting: iemand die onder een pseudoniem bijdragen leverde heb ik ooit
gezegd: publiceer onder je eigen naam, in the open, controleerbaar, of ga
elders spelen, that's all. Daar sta ik nog steeds achter).

>Het zou me niet verbazen als dat ook de opinie van Van Meeteren
>is ten aanzien van mij.

Leest u mijn bijdragen nog eens aandachtig door. Bij herhaling heb ik
gesteld: u heeft alle vrijheid uw kronkels, aantijgingen en suggestieve
bijdragen te leveren. Ik behoud het recht daarop te reageren zoals het mij
goeddunkt. het mes der vrijheid snijdt aan twee kanten.

>  Maar dan moet hij dat *mij* schrijven;
>niet de hele lijst er mee lastig vallen.
>
>Ik ben van harte bereid de heren Barends en Van Meeteren prive
>van repliek te dienen.
>Zouden zij de lijst hun aanvallen op mij willen besparen s.v.p.?

U bent geen woordvoerder van deze lijst. Dus spreekt u voor zichzelf. U
wordt niet aangevallen, overigens. Uw gedrag wordt bekritiseerd. Wanneer
een (eventueel zwijgende) meerderheid van deze lijst met u kan leven: so be
it. Laten we het hier maar bij houden, dus einde discussie, wat mij betreft.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl