[help: inflatie]

Ken Ken45 at EXCITE.COM
Mon Jul 3 14:16:11 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> "Jan Slingerland" <jsling at worldonline.nl> wrote:
>
> Gisteren bracht het CPB nieuwe ramingen voor de groei van de nederlandse
> economie naar buiten. De economie blijkt nog sneller te groeien dan al werd
> verwacht, met 4,5 %. De inflatie blijkt echter inmiddels ook tot 2,5 % te zijn
> opgelopen. Voor volgend jaar wordt zelfs een inflatie van 3,5 % verwacht door
> het CPB. Dit is naar mijn weten hoger dan volgens de euro-normen is
> toegestaan. De vraag is, ook aan onze kamerfractie; moeten we hier iets aan
> [...]

Ja dit gaat me toch even te vlug en te ver. De eigen overheidsinstanties zoals het CBS en/of de
rekenkamer beschuldigen geheel terecht “De Overheid” als de boosdoener in het inflatie verhaal. Het is
weinig interessant voor de burger of dit de locale overheid of Den Haag is.  De leges en locale
belastingen lopen al jaren VER boven het inflatieniveau uit. Als de autobrandstof, die geen deel
uimaakt van het inflatieberekeningspakket, meegeteld wordt komt de inflatie nog hoger uit.  Het is een
gotspe van de Overheid om steeds weer, zodra er maar sprake is van overexpansie en de daaruit
voortvloeiende inflatie, om loonmatiging te vragen.
Oorzaak en gevolg worden weer eens omgedraaid. Die hoge looneisen worden veroorzaakt DOOR die
overheid, de werker probeert financieel “gelijk” te blijven. Hij/Zij (ja we blijven correct!) is daar
overigens niet bijster succesvol in! Als ik me niet vergis was er een rapport van het CBS dat  het
besteedbare inkomen van Joe Average sinds 1973 statisch is gebleven. Met de automatisering die in de
laatste 25 jaar heeft plaatsgevonden, en de daaruit voortvloeiende hogere productiviteit kan met recht
gevraagd worden “geef hier eens een beetje antwoord op, Bert!”
Het ‘artikel’ van Bert is een ambtelijke opsomming van het standaard “broodje overheidsaap”..
Inkomsten meevallers is gewoon teveel betaalde belasting van de burgers, die met de hoge benzinekosten
nog geen enkele “meevaller” hebben mogen genieten!  Het is gewoon mis-dadig dat de BTW binnenkort
verhoogd wordt naar 19%, en dat een jonge familie met 2 kleine kinderen, waar de man Fl 70.000 bruto
verdiend, en de vrouw “meewerkt” zich financieel geen (kleine) nieuwe auto kunnen veroorloven!!
Het is gojslef om te stellen dat het fantastisch gaat met de BV, terwijl ik 7 (ja zeven) maanden moet
wachten op een MIR onderzoek.
Zoals mijn Notaris nog geen twee weken geleden te berde bracht “Feiten zijn feiten”, en wat IK hier
van Bert lees en van de overheid hoor is "Just Plain Ordinary Bullshit! "

Ik verblijf, ondanks die gezondheidszorg,
B Doggle; monter als altijd!