krijsende lijsters op het web

Sat Jul 1 18:56:45 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

*zucht*

At 15:34 01-07-2000, Ramon Barends \(D66\) wrote:

>Met regelmaat word ik persoonlijk aangevallen door dhr. v.d. Muijsenberg te
>Amsterdam.

Ramon Barends vind het regelmatig nodig om mensen via de lijst
erop te wijzen dat zij niet hele berichten integraal moeten
citeren. Zelf doet hij echter niet anders. Dat is inconsequent.

Daar heb ik hem opgewezen. *Prive.* Maar Ramon Barends vond het
opnieuw nodig via de lijst te replyen. Ik heb hem verzocht daar
mee te stoppen. Het gevolg was een in louter blokletters ge-
schreven bericht waarin Barends verklaarde NIET naar de lijst
te hebben gereplied.
Een leugen, zoals iedereen op deze lijst kan zien.

Ik heb hem er talloze malen op gewezen dat hij de reply-functie
van zijn account <r_barendsd66 at hotmail.com> verkeerd heeft
staan. Ook de priveberichten die hij mij stuurt hebben namelijk
als reply-adres deze lijst, niet zijn eigen account.
Daar komt zijn gespam van prive-berichten vandaan. Hij is daar
meerdere malen op gewezen - niet alleen door mij.
Maar de heer Barends is niet voor rede vatbaar.

>Ik denk dat de volgende stelling maar eens uitgediscussieerd moet
>worden.
>
>Stalkende en persoonlijk aanvallende lijsters moeten van de D66-lijst
>geweerd worden.

Nogmaals: mijn berichten aan Barends waren *prive*.
Ramon Barends is het die steeds weer zijn antwoorden daarop
- hoewel eveneens prive - de lijst op slingert. Barends valt
me bovendien regelmatig op de lijst aan; nu ook weer.
Feitelijk pleit Barends dus voor verwijdering van zichzelf.

>Argument: Vrijheid stopt daar waar anderen er last van hebben.

Misschien wil je gewoon je reply-header even aanpassen.
In plaats van 150+ mensen te vervelen met een pompeuze stelling.
En misschien kun je je vermaningen via de lijst staken, als je
zelf ook niet van plan bent de netiquette te volgen.

Kunnen we het nu weer eens over een echt onderwerp hebben?
Persoonlijk vond ik de discussie over de mogelijkheid of on-
mogelijkheid van ICT-ondersteunde teledemocratie zeer boeiend.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl