van Boxtel

Ansems, Mieke Mieke.Ansems at MINBZK.NL
Thu Jan 27 12:24:21 CET 2000

Remko,

Jij vroeg je af waarom Roger van Boxtel zo low profile is. Je begrijpt dat
ik het niet kan nalaten hier op te reageren.
Mijn vraag aan jou is of je Roger op zijn portefeuille of als D66-er, low
profile vindt? Zijn er andere mensen op deze lijst die dit ook vinden?
Misschien is het voor jou allemaal niet zo zichtbaar geweest maar hij heeft
toch het een en ander voor elkaar gekregen het afgelopen jaar.
Voor de kerst heeft hij de convenanten getekend met de 25 grote steden,
hierover is veel berichtgeving geweest, zowel in de aanloop daar naar toe
als het ondertekenen zelf. Er zijn ongeveer 9 departementen betrokken
geweest bij  het tot stand komen van deze convenanten en je begrijpt dat
daar heel wat overleg aan vooraf is gegaan, dat dit niet altijd in het
openbaar is gedaan zul je begrijpen. Inherent aan de portefeuille van Roger
is dat hij anderen nodig heeft, dus hij kan niet altijd alleen met de eer
strijken.
 Op 31 december heb ik hem geloof ik elk uur op televisie gezien i.k.v het
Millenniumvraagstuk. Dat de millenniumovergang zo soepel is verlopen is mede
te danken aan de inspanningen van Roger door onder andere het aansporen van
andere bewindslieden om dit probleem serieus te nemen.
 Verder heeft hij zijn eigen chatsessies op internet: www.rogervanboxtel.nl.
Iedere maand staan daar nieuwe stellingen op waar men op kan reageren en
iedere laatste maandag van de maand kun je life met hem chatten. Hij heeft
de digitale trapveldjes geintroduceerd.
Hij is de eerste geweest die de verslonzing van de samenleving aan de orde
heeft gesteld.
Verder heeft hij bewerkstelligd dat er met de Antilliaanse Regering een
overeenkomst is gesloten betreffende de migratie van Antilliaanse Jongeren.
Op dit moment is er een nota in voorbereiding over ICT en de overheid.

Ik hoop op een reactie.

Met vriendelijke groet,

Mieke Ansems

Mieke Ansems
politiek assistent minister R.H.L.M. van Boxtel
Tel: 070-4266088
fax: 070-4266150
Postbus 20011
2500 EA Den Haag