[Re: MONOPOLIE UPC]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Wed Jan 26 00:56:39 CET 2000

"peter f.g.bos" <pfgbos at chello.nl> wrote:
De KPN (en de politiek) hebben ons jarenlang uitgemolken. Ben
blij dat er nu een OPTA is en dat je kun kiezen.
Zij bieden diensten aan die ANDEREN niet kunnen bieden. De
politiek moet zich hiermee niet bemoeien anders komen we weer 20
jaar achteraan.

---

eh, sorry, maar dit kan ik niet volgen. De politiek heeft -terecht- het oude
staatsmonopolie beeindigd. Maar moet om echte marktwerking te stimuleren wel
de nodige maatregelen nemen, om te voorkomen dat de vroegere
overheidsmonopolist nu marktmonopolist wordt; dat is misschien wel nog erger.
Dus nee, Peter, 'we' bemoeien ons er niet mee, behalve dat we bijvoorbeeld de
opta hebben uitgevonden en ondanks alle protesten van KPN door dik en dun
hebben gesteund. En behalve dat we wettelijk hebben geregeld dat anderen (dan
KPN) uberhaupt telefoondiensten en een heleboel andere diensten mogen
aanleveren -deels via de infrastructuur (met publiek geld gebouwd) van KPN. En
dat we er met al dat bemoeien voor zorgen dat er een echte markt ontstaat,
zodat jij (de consument) ook echt wat te kiezen heeft.
Nou ja, voor dat soort dingetjes is de politiek misschien toch nog nuttig. En
verder laten we het aan de deskundigen over, dat beloof ik je :))
Groet,

Bert Bakker.

Get free email and a permanent address at http://www.netaddress.com/?N=1