MONOPOLIE UPC

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Jan 26 00:56:29 CET 2000

Kaj Leers uitte de woorden:

> Wist je trouwens al dat een van de voorwaarden voor het verkrijgen van ADSL
> via KPN is, dat je je abonneert op of Planet Internet of XS$ALL?

Ja, niet zo verrassend natuurlijk. Overigens ook niet direct erg laakbaar want
ze moeten op den duur wel anderen toelaten (maar dan heeft eenieder reeds
de KPN clubs...). Voor internet heb je een provider nodig en die provider
moet in geval van ADSL een kast in de wijkcentrale plaatsen om de koper-
draadjes te koppelen aan het eigen netwerk. Niet raar dat de KPN de eigen
clubs direct deze apparatuur laat plaatsen, dat zou iedereen doen. De fout
hier is wederom het bezit van de koperdraadjes door de KPN. En met XS4all
kun je het slechter treffen. Dat is een degelijke provider waar in Nederland
alleen partijen als Cistron en Demon zich mee kunnen meten (wat het product
betreft).

>                                                                  (Naast de
> bakken met geld die je kwijt bent voor de aanschaf & het abonnement op de
> lijn... zie www.maxstream.nl) Lijkt mij een mooi zaakje voor de Opta...

                s/max/mx/

> Het verschil met... Ja, met wie eigenlijk? Ik ken geen andere kabelboer in
> A'dam, buiten UPC natuurlijk...

Ik bedoelde natuurlijk het verschil met prive toepassingen, niet het verschil
met andere partijen...

Groetjes,
--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                            phone: +31-30-2900900 |