heuglijk nieuws

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Mon Jan 24 23:32:47 CET 2000

Beste Marc ik doe het; maaar stuk voor stuk..

Marc-Jan wrote:

> Dat Maxima directe toegang heeft tot het landsbestuur lijkt me wel
> duidelijk, dat blijft overigens ook het geval wanneer ze niet met de
> kroonprins zou trouwen maar een goede vriend zou blijven. Ze krijgt die
> toegang door bevriend te raken met iemand die de betreffende toegang
> heeft.

Ja ik denk dus dat getrouwd zijn iets meer is dan bevriend zijn, dat
denkt mp Kok ook!

> Ze krijgt deze toegang natuurlijk niet zomaar maar wellicht heeft
> haar opvoeding hiermee van doen, wat haar vaders overtuiging hiermee te
> maken heeft is mij niet duidelijk. Wat mij betreft mag Willem-Alexander
> trouwen met eenieder van zijn keuze, je kunt er als parlement vraagtekens
> bij gaan zetten wanneer zijn partner (man/vrouw) een overtuiging aanhangt
> die strijdig is met onze democratische normen en waarden.

Nou dat kun je van de regering Pinochet niet zeggen, dunkt mij (;-((

> In het geval van
> Maxima is mij niet gebleken dat zij een overtuiging zou hebben die
> strijdig is met onze normen en waarden dus lijkt me dit hier geen enkel
> probleem.

Wat weet jij nu al van maxima dat ik (nog) niet weet?

> Wat haar vader denkt, voelt, uitdraagt is zijn zaak daar zou een
> volwassen vrouw zich niet voor hoeven te verantwoorden.

Klopt, behalve als het zijn dochter is die hij heeft opgebracht...

> Ik lees uit de
> bijdrage van Dirk dat mocht WA een jongen mee naar huis brengen dat hij
> dan afstand zou moeten doen van zijn rechten op de troon om het voor Dirk
> acceptabel zijn. Ik hoop dat ik hier een volkomen verkeerde interpretatie
> geef van hetgeen Dirk hierover zei.

Filologisch..:"volkomen verkeerde interpretatie",
Ik ben overigens wel klaar met de discussie. Het sop is de kool
werkelijk niet waard.

Dirk aka Party Animal