Gumus

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Mon Jan 24 15:15:40 CET 2000

Ik voelde inderdaad tegelijkertijd me voor een zeldzame keer verbonden met
een politicus en nog wel de gewoonlijk enigszins onbeholpen regent Patijn,
die zijn campagne al begonnen lijkt. Toch hoop ik niet dat D66 nu over deze
zaak eenzelfde ambtenaren-standpunt inneemt als de PvdA,  namens de
woordvoerder. Ik hoop dat D66 ook het gezicht durft te laten zien, en in
deze tijden van overmatige voorspoed de deur naar mensen als Gumus weer open
durft te zetten. Ik zou ook willen pleiten voor een ruimer asielbeleid en
meer ontwikkelingssamenwerking, maar dat schiet hier het doel even voorbij,
vrees ik.

-----Original Message-----
From: B.Buma [mailto:stractic at euronet.nl]
Sent: maandag 24 januari 2000 0:05
To: 'D66 DISCUSSIELIJST'
Subject: Re: Gumus

Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik Pattijn vanavond op tv zag. En de
absolute stelligheid van zijn bewering !

Maar even los van of D66 dit nu ook had kunnen of moeten doen (met dezelfde
impact);

Ik denk dat we hier een beeld hebben gezien van wat een gekozen burgemeester
vermag.
Nu is Pattijn nog 'maar' een ambtenaar,
Zodirect is hij de gekozen vertegenwoordiger van de hoofdstad, bijna 800.00
burgers.
Ga er dan nog maar eens aan voorbij !
En deze stem (hoe regentesk ook) staat dichter bij de burger dan de politici
in Den Haag.

Kom op met die gekozen burgemeester

vr gr
Bo

Remko schreef:
Subject: Gumus

> [...]
> lokale knuffelallochtoon, toch graag zien terug keren. Maar ja, moed is er
> wel voor nodig om het te zeggen.
> Trouwens iets onachtzaams/onvoorzichtigs zeggen, dan twee weken
onbereikbaar
> zijn en de media laten sudderen, is sowieso wel slim voor de
herkenbaarheid,
> zie LvdLaan, dat er niets van terecht komt uiteindelijk doet er niet toe,
> zie ook Bolkestein-tactiek. Enfin, jammer dus dat D66 niet moedig genoeg
> was. Nu is het te laat, nu blijft het de regent Patijn zijn idee.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66
tekstveld alleen: SIGNOFF D66
> Het on-line archief is te vinden op:

(D66 at nic.surfnet.nl).