Fietsen in drenthe (was: Geweld en media: oorzakelijkheid en per

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Mon Jan 24 15:02:05 CET 2000

> To:            "William Oosterwijk" <de.alven at planet.nl>

> Beste William,
>
> Zelfs fietsers te Drenthe raken het spoor soms bijster. Hier in Utrecht
> lees ik wel eens een wetenschapspagina van de krant. Wbt het roken
> bestaat er verband, maar nieuwe vragen doemen op over het 'voorbestemd'
> zijn (de ene roker krijgt kanker, de ander wordt nagentig).
>
> Henk Vreekamp, Utrecht

Ha, ha dat kan gemakkelijk tegenwoordig op de kleine rumoerige heide.
Al die grassprieten lijken op elkaar. Overigens zeggen ze dat kranten ter
hoogte van Zwolle blijven hangen; niet zo verbazingwekkend dus dat
dat het Utrechts Nieuwsblad hier niet komt.

Beste Henk,
Het een heeft niet zoveel met het ander te maken. Als aangetoond is dat er
een verband bestaat tussen roken en longkanker wil dat nog niet zeggen dat
iedereen die rookt er aan dood gaat: in dat geval zou ook van
overbevolking geen sprake meer zijn! En natuurlijk is de gemiddelde
onderzoeker nieuwsgierig genoeg om zich b.v. (dat is gewoon goed
Nederlands hoor Marc) af te vragen waarom niet ALLE verstokte rokers het
loodje leggen. Zij vragen zich af: "zou er misschien zoiets als 'aanleg'
voor bestaan?" Of WAT ze zich dan ook maar afvragen (dat is ook gewoon
handel hoor!).

met viendelijke groet,
William Oosterwijk